Posted in

Історія та майбутнє черкаських недобудов

Обгороджені парканом, зарослі бур’янами подвір’я – це пейзажі багатьох черкаських недобудов, що залишилися покинутими протягом десятиліть після розпаду Радянського Союзу. Ми розглянули п’ять найвідоміших з них і намагалися розкрити їхні долі.

Проектний інститут, що залишився недобудовою

Біля перехрестя вулиць Богдана Хмельницького та бульвару Шевченка стоїть недобудова, яка нагадує заростілий сад. Початок будівництва проектного інституту легкої промисловості відбувся в початку 90-х років, але після розпаду Союзу інститут втратив свою актуальність.

Сьогодні на території інституту скупчення сміття свідчать про його безладний стан. Земельні ділянки належать відомим будівельникам з групи компаній “Добробуд”, а також фірмі “Комфорт-будінвест”, пов’язаній з директором департаменту архітектури Черкаської міськради Артуром Савіним. За словами головного архітектора міста Віталія Чернухи, планується знести цю будівлю та замість неї звести багатоповерхівку.

Готель “Турист”, заснований у 1970-х роках, став місцем для безхатченків у 90-х роках. Після перепродажів землі, будівництво нового готелю розпочалося у 2007 році, але після майже десяти років воно так і не було завершено через відсутність фінансування.

Дзвіниця Софронія, розпочата у 2007 році, за десять років встигла набрати висоту 9 поверхів. За словами отця Сергія, всередині будівлі вже готові гуртожиток для дітей, школа для сиріт, їдальня та концертний зал. На завершення проекту потрібно ще 2-3 роки безперервного будівництва.

Корпус Черкаського національного університету, згорілий у 1990 році, залишається невідновленим через відсутність необхідних коштів. Його обгороджує металевий паркан, а перспективи його відновлення залишаються неясними.

Адміністративна будівля вантажного порту, побудована в непотрібні часи, коли водосховище було активною транспортною артерією, залишилася невикористаною і в даний час орендується будівельною компанією “НОВА КОНСТРУКЦІЯ”.

Закинутий корпус заводу телеграфної апаратури на перехресті вулиць Одеська та Сумгаїтська свідчить про згаслу історію промисловості. Підприємство було визнане банкрутом, а його майно розпродане.