В Україні скасували штрафні бали. Як водії відповідатимуть за порушення на дорозі

Тепер штрафи доведеться оплачувати лише грошима

Сьогодні вступив у дію закон про скасування штрафних балів за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі. Розповідаємо, які зміни очікують на водіїв щодо оплати штрафів.

Що таке штрафні бали і навіщо їх вводили

Система штрафів, яку днями скасував парламент, діяла в Україні з 2015 року. Відтоді кожному громадянину, який має право керувати транспортним засобом, на початку кожного року або ж з того дня, коли він отримав право керування автівкою, автоматично нараховували 150 балів до кінця року. Якщо водій скоїв правопорушення, то від його 150-ти балів вираховували кількість штрафних балів, передбачених відповідною статтею.

Дозволялося вчинити всього три порушення дорожнього руху – і списати за кожне з них по 50 балів. Якщо водій часто порушував правила дорожнього руху і у нього просто закінчилися 150 балів, його притягати до відповідальності. Виходить, що перші три порушення були своєрідною віртуальною доганою, нагадуванням про штраф, а четверте – реальним приводом до притягнення до відповідальності та оформлення штрафу.

Фото: uamotors.com.ua

Бали списували лише за такі порушення правил дорожнього руху:

–          проїзд на заборонений сигнал (світлофора або регулювальника);

–          порушення вимог дорожніх знаків і розмітки;

–          перевищення швидкості (більш ніж на 20 км/год, але менш ніж на 50 км/год);

–          порушення правил перевезення вантажів і буксирування;

–          порушення правил зупинки, стоянки або паркування;

–          порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок;

–          проїзд по тротуару або пішохідній доріжці;

–          порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду;

–          порушення правил дистанції;

–          порушення правил руху на автомагістралі;

–          порушення правил використання фар.

Чому скасували систему штрафних балів

Система балів відтерміновувала реальне покарання водіїв. Тепер порушники ПДР оплачуватимуть штрафи відразу зі своєї кишені.

З 1 травня 2020 року в Україні мала запрацювати автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР. Але через карантинні обмеження запуск системи перенесли. На початковому етапі вона фіксуватиме лише перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспорту. Це робитимуть прилади автоматичної фіксації і контролю, що дозволить в автоматичному режимі виявляти порушення та фіксувати їх на фото або відео.

Як щойно система запрацює, при перевищенні швидкості більш ніж на 22-23 км/год вона автоматично фіксуватиме порушення та виноситиме постанову про порушення. Далі постанову підпише уповноважений працівник поліції та її надішлють за місцем реєстрації власника автівки. Це – реальний штраф.

Фото: politika.com.ua

Такі прилади контролю встановлять на аварійно небезпечних місцях та на тих ділянках доріг, де концентрується багато ДТП. Першими будуть встановлені 50 приладів контролю. Зокрема 20 у Києві та 30 на дорогах державного значення Київської області.

Система фотовідеофіксації почала працювати в Україні у тестовому режимі наприкінці лютого 2020 року. Тоді МВС повідомило про 30 тисяч порушень у Києві всього лиш за 12 годин. Виходить, за добу у столиці стається приблизно 60 тисяч порушень.  

Це значить, що за умови оформлення на кожне порушення ПДР мінімального штрафу на суму 255 гривень виходить, що щодня водії теоретично можуть поповнювати київський міський бюджет на 15 мільйонів гривень, щомісяця – на 450 мільйонів і щороку – на 5,4 мільярди гривень. 

Джерело: ZIK  

Світлина на головній: zik.ua