Тут не може бути ваша реклама

В Україні заборонили розміщувати вивіски на електричних стовпах

Менше реклами і більше простору. Наприкінці липня в Україні набули чинності зміни до закону «Про рекламу». Відтак розміщувати рекламу на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні зовнішнього освітлення вже не можна буде. Таким чином наші міста хочуть хоча б трохи звільнити від надокучливих пропозицій.

У пояснювальній записці до законопроекту вказують, що він має обмежити тотальне панування у міському просторі рекламоносіїв, яке призвело до візуального засмічення наших вулиць і площ. Він також має сприяти збереженню автентичності та просторової композиції архітектурних об’єктів, покращити ситуацію у сфері безпеки дорожнього руху.

Утім заборони заборонами, але на практиці незаконну рекламу побороти значно важче, каже начальник відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаської міської ради Андрій Поліщук.

«У Черкасах діяло і так достатньо заборон, але треба вживати заходів для того, щоб ці норми виконувалися. Для цього необхідні санкції і демонтажі. Можу сказати однозначно, що у місті більшість конструкцій на електроопорах без дозволів. Це близько 90 відсотків. Їх доведеться демонтувати і варіантів у власників немає», – зазначає чиновник.

У місті чимало типів конструкцій і до цього були заборонені для розміщення на стовпах.

«Місто поділене на 4 зони: центральна, прецентральна, бульвар Шевченка та решта міста. І до ухвалення закону у нас не можна було розміщувати рекламу на стовпах у центральній, прецентральній зоні і в зоні бульвару. Також ще раніше діяла заборона на рекламні розтяжки, що розміщують над проїжджою частиною», – зазначає Андрій Поліщук.

До ухвалення закону рекламу можна було чіпляти на стовпи у четвертій зоні – тобто решті міста. Ті підприємці, які вже встановили там рекламу, матимуть право розміщувати її до кінця дії дозволу. Якщо ж дозвіл закінчився, то його вже не можна буде продовжити. Конструкції, на яких немає дозволів, мають демонтувати.

За словами Андрія Поліщука, часто саме комунальні підприємства нехтують правилами благоустрою, дозволяючи розміщувати на стовпах рекламу.

«У нас наші ж комунальні підприємства утримують ці опори. Це «Міськсвітло», більша частина – на балансі у тролейбусників, «Черкасиелетротрансу». Вони допускають укладання договорів на розміщення рекламних конструкцій без отримання дозволу виконкому. Звичайно, що так не можна робити. Свого часу депутати дали доручення, щоб комунальники прибрали рекламу. Доручення виконали, а через два тижні на цих же місцях знову з’явилися конструкції», – каже начальник відділу реклами та дизайну міського середовища міськради.

Щоб прибрати рекламну вивіску зі стовпа, потрібно пройти ті ж процедури, що і з бордом чи тимчасовою спорудою. За словами начальника управління інспектування Черкаської міської ради Віталія Косяка, просто так демонтувати рекламу інспектори не мають права. За демонтаж має проголосувати виконавчий комітет, а підрядна організація вже зніматиме вивіску. Для цього треба ще віднайти кошти в бюджеті.

Окреме питання – це реклама, якою обклеюють стовпи. Попри те, що для таких оголошень є спеціально відведені місця (афішні тумби, дошки), у нас віддають перевагу саме електроопорам.

«Я, можливо, навіть підніматиму питання, щоб у період передвиборної кампанії діяла така собі акція «за чисте місто». Після кожних виборів місто захаращене політичною рекламою. Як тільки хтось із політиків приїжджає, все місто заліплене їхніми обличчями, і від цього тільки страждає міський простір», – додає Андрій Поліщук.

Містянам, які помітять, як стовпи заклеюють рекламою, Віталій Косяк радить телефонувати або в управління інспектування, або ж у поліцію – там теж мають право складати протоколи.

За розклеювання оголошень стаття 152 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачає такі штрафи: для громадян – від 340 до 1360 гривень, для підприємців – від 850 до 1700 гривень.

Наприкінці червня за розклеювання оголошень на електроопорах затримали чоловіка у Шполі. Як пояснив сам затриманий, його найняли у місцевій перукарні для розповсюдження рекламних листівок.