Табло на зупинках і маршрутка у смартфоні. З’явився шанс зробити проїзд у Черкасах комфортнішим

Шанс є, але все вкотре залежить від самих перевізників

Трекери у маршрутках і тролейбусах, табло на зупинці й додаток у смартфоні. Такі зміни невдовзі мають відбутися у транспортній системі Черкас. 29 січня у місті провели конкурс на організацію роботи диспетчеризації та GPS моніторингу транспорту. Маємо переможця – ТОВ «Дозор Україна» із Житомира. Як їздитимемо невдовзі, дізнавалося Громадське: Черкаси. 

Компанія «Дозор Україна» з 2009 року займається GPS моніторингом транспорту, а безпосередньо міським пасажирським – із 2016 року. Уже працює у 26 містах, зокрема у Житомирі, Івано-Франківську, Запоріжжі, Кропивницькому, Рівному, Ужгороді, Хмельницькому та Чернігові.

У Черкасах «Дозор Україна» встановить 66 трекерів на тролейбуси і надасть 12 табло прогнозованого прибуття транспорту на зупинку. Трекери на маршрутки перевізники встановлюватимуть за власний рахунок.

Трекери і на тролейбусах, і на маршрутках компанія підключить до системи і обслуговуватиме протягом п’яти років. За це щомісячно братиме 130 гривень за один трекер. Для середнього перевізника (8-9 автобусів) це близько тисячі гривень на місяць.

Пасажири відстежуватимуть, як рухається транспорт, завдяки додатку. Його можна буде безкоштовно завантажити для іOS й Android. Як тільки систему підключать, він стане доступний для жителів нашого міста.

За словами помічника міського голови Черкас Павла Мосійчука, такі умови вигідні для нашого міста. Ще кілька років тому за аналогічні послуги інша компанія хотіла отримати 500 гривень абонентської плати.

По суті все зробить сама компанія. Місто має підключитися лише в частині встановлення табло. Для цього до зупинок треба буде провести інтернет і зробити для них фундамент.

«Табло – захищене від вандалів гартованим склом. На ньому буде встановлена камера спостереження. Вона фіксуватиме все, що відбуватиметься на зупинці і біля неї. Дані із камер зберігатимуть на сервері компанії протягом року. Там також є тривожна кнопка. Думаємо надати поліції доступ до камер», – говорить Павло Мосійчук.

Ці 12 табло встановлять на найбільш завантажених вулицях: бульварі Шевченка, Чорновола та Смілянській. Якщо місто захоче, їх можна буде ще докупити. У Житомирі це зробили за рахунок Громадського бюджету.

Такі табло встановлять на зупинках у Черкасах. Фото Павла Мосійчука

Тепер визнати переможця конкурсу має виконком. Після ухвалення рішення компанія підпише договори з міською радою і перевізниками та почне встановлювати обладнання. Уже до літа система має запрацювати.

Утім, наскільки ефективним буде цей перший крок до транспортного покращення, залежатиме від волі перевізників. Бо у більшості з них немає договорів з містом. Тож якщо перевізнику буде невигідно показувати свій рух на маршрутах, він зможе відімкнути трекери. А місто при цьому покарати його не зможе.

«Наразі довгострокові договори є лише на двох маршрутах: 21 і 22. На інших маршрутах договори або закінчуються цьогоріч, або взагалі відсутні. Так сталося, що частина рішень по конкурсах на маршрути заветовані міським головою, частина – недопущені. Якщо перевізники будуть не зацікавлені у прозорій діяльності, то це не спрацює, бо немає важелів впливу. З точки зору закону їх на вулицях міста немає», – додає Павло Мосійчук.