Розвінчуємо міф: чи можна ремонтувати дорогу в дощ і мороз?

Чи варто крутити пальцем біля скроні, якщо дорожники працюють в погану погоду

Що ви робите, коли спостерігаєте за тим, як дорожники кладуть асфальт під дощем або на морозі? Мабуть, обурюєтеся. Ми вирішили не поспішати з висновками і розпитали про все в експерта. Директор дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко розказав, коли й справді доречно крутити пальцем біля скроні, якщо ви бачите дорожників, які ремонтують в мороз чи в дощ.

Ремонтувати дорогу в мороз таки можна. Але коли надворі не нижче семи градусів морозу.

Загальне правило таке: всі ремонтні роботи, які пов’язані з розчинами, особливо на воді, проводять не нижче п’яти градусів тепла. Хоча в окремих випадках можна робити це при мінус семи, якщо застосувати спеціальні матеріали. І обов’язково має бути суха погода, каже Олександр Сергієнко.

«В холодну пору року бажано не ремонтувати дорогу. Однак, буває, що треба терміново залатати яму на дорозі. Тоді вибирають сухий день. Спочатку висушують яму. Додають у асфальтобетонну суміш спеціальні пластифікатори, які зміцнюють суміш. Потім заливають яму сумішшю і добре утрамбовують.

У дощ ремонтувати дорогу не можна. Але якщо невелика мрячка, то можна встигнути висушити яму і заповнити сумішшю.

«Принаймні, до літа, а може, й рік, така латка спокійно простоїть. Тим паче, що зараз латають не просто яму, а вирізають смужку, щоб захопити незруйновані краї. Тоді латка стоїть довше», – каже експерт.

Суцільний шар дороги у мороз чи дощ класти ризиковано. За словами Олександра Сергієнка, за таких погодних умов можна залатати лише яму, і лише в тому разі, коли вона дійсно може створити небезпеку на дорозі.