Мовний патруль напоготові: вся реклама в Україні буде тільки державною мовою

Відповідні норми закону запрацюють із 16 січня

16 січня набуває чинності норма Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної» в частині мови реклами. Це означає, що всі повідомлення у рекламі мають бути винятково українською.

Якої реклами стосується норма закону? Українською реклама має бути на телебаченні та радіо, зовнішніх носіях (бігбордах, сітілайтах, рекламних площинах в магазинах та всіх суб’єктах надавачів послуг) та в інтернеті (на інтернет-сайтах, в соціальних мережах тощо).

Відтак можна вимагати, щоб реклама була державною мовою, а також звертатися щодо порушення до відповідних органів або безпосередньо до суб’єктів господарювання.

Порушення вимог мовного закону у сфері реклами карається штрафом від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 до 5100 гривень). Якщо порушення вчинене вперше, виносять попередження.

Нагадаємо, мовний закон подали до Верховної Ради ще у 2017 році. Наприкінці квітня 2019-го документ підтримав парламент, а 15 травня – підписав президент Петро Порошенко.

Читайте, що змінює закон про мову.