Як продати в Європу: досвід черкаських компаній

Що змінила Зона вільної торгівлі?

Уже понад два роки українські виробники постачають до Європи товари без мит та кількісних обмежень. З 1 січня 2016 року між Україною та Євросоюзом почала діяти так звана Зона вільної торгівлі. Що змінив для черкаських компаній вихід на європейський ринок, дізнавалося Громадське.

На черкаському підприємстві «Черкасиелеватормаш» виробляють обладнання для переробки олійних культур, виготовлення комбікормів і твердого палива. Експортувати свій товар в Європу вони почали більше 15 років тому. Зараз компанія продає більше сотні своїх виробів щорічно.

Фото з Вікіпедії

«Європейський ринок нас обмежує лише тим, що там немає достатньо сировини для нашого обладнання. Також в Європі інша будова ринку – там великі переробні об’єкти, а наше обладнання – для малого і середнього бізнесу. Після укладення Угоди з ЄС нашим клієнтам стало легше розмитнювати обладнання. Зараз якщо ми підтверджуємо, що наше обладнання українського походження, воно заходить без митних платежів. Для дилерів це дуже зручно, – розповідає заступник директора «Черкасиелеватормаш» Іван Костян.

Заступник директора «Черкасиелеватормаш» Іван Костян

Також обладнання черкаського виробника бере участь у тендерних процедурах та тих же правах, що і європейський продукт. Підприємство має спеціальні сертифікати, які підтверджують безпеку техніки за європейськими нормами.

Торік Україна продала на європейському ринку товарів на чотири мілярди доларів. Це на третину більше, ніж у 2016-му. За даними Головного управління статистики у Черкаській області, торік Черкащина найбільше торгувала з Великою Британією, Литвою, Німеччиною та Польщею. Найбільше продавали харчові продукти та промислові товари.

Черкаська компанія «Гібротек» вийшла на ринок Європи 5 років тому. Зараз вона продає енергозберігаючі опалювальні системи в 14 країн ЄС.

Ось ці котеджі в румунському місті Сучава опалюються панелями компанії «Гібротек».

Є вони і в цьому будинку у Швеції. Його опалення обходиться в нуль євро, тому що будівля живиться сонячною енергією.

«Коли мова йде про експорт українських товарів, то як ми можемо вирізнятися? В Європі щільний ринок, і коли обирають з ким працювати і мова заходить про Україну, то на фоні інших країн враження про нас «на трієчку». Тому якісний продукт – це основа всього. У нашому випадку ми розуміли, що ринок Європи більше відгукується на продукти енергозбереження», – пояснює директор компанії «HYBRO Technologies» Владислав Сушко.

Владислав Сушко, директор компанії «HYBRO Technologies»

Він радить компаніям, які тільки виходять на європейський ринок, не очікувати швидких результатів.

«Певний час потрібен, щоб налагодити контакт. Пам’ятайте, що продукт вашої якості там цілком уже може бути, і їм практичніше працювати в межах Євросоюзу, ніж з Україною. Проте ринок в Європі настільки насичений можливостями, що не використовувати їх – нерозумно», – додає Владислав Сушко.

Європейський Союз є найбільшим торговим партнером України, а кількість компаній, які експортують до ЄС, постійно зростає. Найбільше Україна торгує з Нідерландами, Іспанією, Італією, Польщею, Францією та Німеччиною. Проте поки що для Європи Україна й надалі залишається постачальником сировини, а не готових продуктів і технологій.