Не Богданом і Тарасом єдиними. Для чого Черкащині бренд?

Навіщо обласні чиновники змушують людей ламати голову над гаслом області

20 листопада обласна держадміністрація почала збирати пропозиції щодо слогану Черкащини. Він буде першим елементом майбутнього бренду області. Як розроблятимуть бренд та для чого він потрібен, дізнавалося Громадське: Черкаси.

«Бренд – це імідж, пізнаваність регіону і його позиціонування. Це історія, яку ми розказуємо світу про себе. Від того, як ми її розказуватимемо, наскільки правильно це робитимемо, такими нас і побачить світ. У багатьох Черкащина асоціюється із краєм Богдана і Тараса. Так, це класно, що вони в нас є. Але чому тільки Шевченко і Хмельницький? Багато хто не розуміє, що тут є і замки, і купа місць сили і багато іншого», – говорить начальниця відділу економічного розвитку департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА Віта Вдовиченко.

Вдалий бренд має привабити туристів та інвесторів, і в Україні є успішні історії. До прикладу, у Дрогобичі вдалося врятувати солеварний завод від закриття. Він став родзинкою міста після того, як розробили слоган «Дрогобич – у ньому вся сіль» та туристичну стратегію. Її центральним об’єктом стала солеварня. Тепер на завод водять екскурсії. Перейнявся «солоною» ідеєю і тамтешній бізнес. Зокрема у ресторанах відвідувачів пригощають солоною кавою з корицею. На схожий ефект розраховує і Черкащина. Бренд має об’єднати жителів області навколо однієї ідеї.

Розробляти бренд Черкащини почали із пошуку слогану. Із 20 листопада в ОДА збирають ідеї від жителів області. 

«Бренд – це така штука, що, якщо ти не порадишся з людьми, то хто б його не робив, яка б крута компанія його не розробляла, він буде неефективний. Якщо він і буде працювати, то суто на ОДА. А ми цього не хочемо», – говорить Віта Вдовиченко.

За словами Віти Вдовиченко, черкащани активно залишають свої варіанти слогану на фейсбуці. Є й негатив. Деякі користувачі пропонували слоган «Черкащина – край бездоріжжя» або «Черкащина – найглибша дупа в центрі».

Проте комісія розглядатиме лише ті пропозиції, які надіслали на пошту. За п’ять днів збору ідей люди надіслали 11 пропозицій. Це дуже мало для регіонального рівня. Пропонують все ту ж козацьку землю, землю Богдана і Тараса і серце України.

Яким має бути слоган:

  • короткий, не більше 4-х слів (сполучники рахуються за слова);
  • українською мовою (бажано переклад англійською мовою);
  • характеризує регіон;
  • передає харизму Черкащини та розкриває її невідомі, цікаві, оригінальні сторони;
  • легко запам’ятовується;
  • продовжує речення: «Черкащина …»;
  • основний меседж слогану націлений на гостей області, які в ній ще ніколи не були та нічого про неї не чули.

Для участі у конкурсі необхідно надіслати лист у форматі Word. У ньому потрібно написати свій варіант слогану, пояснити ідею слогану (не більше ста слів) і вказати контактний номер телефону.

Куди надсилати свої пропозиції:

  • на електронну скриньку: tourismincherkasyregion@gmail.com, вказавши в темі листа «Слоган Черкащини», а також своє ім’я та прізвище.
  • на адресу: департамент регіонального розвитку Черкаської облдержадміністрації, бульвар Шевченка, 185, індекс 18000. У полі відправника обов’язково вказати своє ім’я та прізвище.

Збиратимуть ідеї до 6 грудня включно. 16 грудня конкурсна комісія оголосить три слогани, які стануть фіналістами конкурсу. Потім черкащани обиратимуть найкращий із цих трьох варіантів.

20 січня оголосять переможця конкурсу. За креативність йому обіцяють туристичне спорядження: намет, каремат, спальний мішок і рюкзак.

Далі розроблятимуть логотип. Якщо буде фінансування, у червні Черкащина зможе презентувати власний бренд. А далі його почнуть впроваджувати.

«Ми можемо використовувати бренд скрізь. Успішний приклад – це Закарпатська область. У них слоган «Закарпаття – земля, наближена до неба». А їхній логотип – гори і виноградна лоза. У них бренд регіону використовують у ресторанах, місцеві виробники наклеюють його на свою продукцію. Закарпатці скрізь показують, що ви земля, наближена до неба. У нас є багато планів, як і де використовувати майбутній бренд. Проте поки що не розкриватимемо карти», – додає Віта Вдовиченко.