«Справжня чоловіча перукарня, а не салон краси», –

Говоримо зі співвласником черкаських барбершопів про заклади, де «рожевий – поза законом»
ПРОМО

Дмитро Хижняк про бербершопи «Доберман»

Виходили на вулицю, брали чоловіків за руку, вели до закладу, садили у крісло і показували, як працюють. Так у 2015 році у Черкасах відкрили перший барбершоп «Доберман». Тоді черкащани погано розуміли, що це, та обходили заклад стороною. Сьогодні «доберманів» у місті вже два. Ми продовжуємо розповідати про людей, які роблять у Черкасах бізнес.
Барбершоп – це перукарня для чоловіків. Назва походить від слова «барба» – борода. Це такий собі клуб, де чоловіки можуть навести «красу», поспілкуватися з однодумцями і за бажанням пригоститися алкоголем. Обслуговують клієнтів теж тільки чоловіки – майстри-барбери.

Перший барбершоп у Черкасах відкрили у 2015 році. Другий «Доберман» запрацював у 2018-му.

— У 2015 році я часто їздив у відрядження. Якось у Сумах зайшов у барбершоп. То був мій перший досвід. Було просто захопливо. Це було щось нове, щось не таке, що було у моєму житті до цього. Мене запросили, посадили у зручне крісло, розслабили, побрили, підстригли. Ми в цей час поспілкувалися з майстром на всі можливі теми. Пригостили мене алкоголем. На той момент я вживав. Зараз не п'ю.

Потім я повернувся в Черкаси, пішов до своєї перукарки, де зазвичай стригся. Це було зовсім не те. Вона постригла гарно, але за моїми відчуттями я повернувся ніби у 20 століття у Радянський Союз. Після того я знову був у Сумах і вирішив перевірити, чи не помилковим було моє перше враження про їхній барбершоп. Пішов удруге, і знову це було бездоганно. І от перед самим від'їздом додому в Черкаси я набрав партнерів і кажу: «все, ми відкриваємо у Черкасах барбершоп». Мені захотілося, щоб у Черкасах чоловіки відчули ті ж самі емоції, які я отримав у Сумах.
— Чому перукарня для чоловіків?
— У кінці березня мене підстригли у Сумах. У квітні ми підписали договір на оренду приміщення на бульварі Шевченка. Тут, здається, були гральні автомати. Ми зробили ремонт і у червні відкрилися. Це було максимально швидко.
— Наскільки швидко вдалося відкритися?
— Ми не задумувалися над цим. Ми не знали, як назвати наш заклад і це було спонтанне рішення. Мали чимало варіантів. Це було просто скроління в інтернеті, і я натрапив на картинку, де зображений доберман із метеликом. Так і з'явилася назва. «Доберман» – це класно, по-чоловічому.
— Доберман – мисливська порода собак. На кого полюєте?
— Перший рік був дуже важким. Якщо у великих містах це доволі нормально сприймалося, бо там уже знали, що таке «барбершоп», то в Черкасах взагалі не розуміли, що це. Тоді ми терміново змінили вивіску і додали «справжня чоловіча перукарня».

Із самого початку ми виходили на вулицю, брали чоловіків за руку, садили у крісло. Ми показували їм на пальцях, як це працює. Із кожним спілкувалися, розповідали ідею, філософію закладу, для чого це і чому. Вони бачили цю різницю. І далі пішов ефект сарафанного радіо, вони знову приходили і запрошували своїх друзів.
— Як шукали перших клієнтів?
— Ці барбершопи дуже різні: за характером, інтер'єром, стилем, майстрами. Перший – більш божевільний, драйвовий, шумний. Другий – більш лайтовий, спокійний, світлий. Ми робили це для того щоб, наш гість мав вибір. І я чую від наших клієнтів, що комусь більше подобається на першому, бо там сумбур, а хтось іде розслабитися на другий.
— Ви вже відкрили у місті два барбершопи. Ці заклади відрізняються між собою?
Якщо у великих містах це доволі нормально сприймалося, бо там уже знали, що таке «барбершоп», то в Черкасах взагалі не розуміли, що це.
— Я хочу, щоб у бурхливому темпі життя гість переступав поріг нашого закладу і опинявся в іншому світі. Тут він відновиться, перезарядиться. Разом із відпочинком він отримає класну стрижку чи гоління. І все це із найкращим ставленням до себе.
— Позиціонуєте свої заклади як чоловічі клуби. Яка їхня філософія?
— У нас дитяча стрижка до 12 років. Найменшому клієнту було півтора року. Звичайно, що це ініціатива мами. Але я за те, щоб хлопцям прививали культуру догляду за собою. Для старших хлопців ми пропонуємо пакетну послугу «батько і син». Ми руками і ногами за те, щоб татки знаходили час, аби провести його зі своїм сином. Тата стрижуть в одному кріслі, а в сусідньому – його сина. І вони спілкуються між собою. У нас були випадки, коли тато і син приходили на годину раніше. Вони проводили час разом, грали у дартс, розважалися.
— Від скількох років приймаєте у свій клуб?
— В Україні є барбершопи різного формату. Є заклади, де жінкам заборонено входити на їхню територію. Ми теж розглядали цей варіант, але зупинилися на тому, що дозволяємо приходити супутницям наших клієнтів. Але не завжди це працює. Це моя думка. Буває, дружина приходить і показує, як треба підстригти чоловіка. А чоловік цього і не хоче. Така стрижка йому може й не підходити.
— Територія закрита для жінок?
— У нас стрижка – це комплексний підхід. Клієнта зустрічає адміністратор, пригощає напоями на вибір. Ми ці моменти упускаємо, бо так і має бути. Сама стрижка – це миття голови перед стрижкою. Потім чоловіка стрижуть кількома видами інструментів. Після цього знову миємо голову – щоб прибрати зістрижене волосся. Потім волосся сушать і укладають професійними засобами догляду для чоловіків. Плюс за бажанням клієнта наноситься парфум. Ось у цьому різниця між перукарнею і нами.

Ми не салон краси. Ми хочемо залишатися барбершопом – чоловічою територію, справжньою чоловічою перукарнею.
— Чим стрижка у барбершопі відрізняється від стрижки у традиційних перукарнях чи салонах?
Є заклади, де жінкам заборонено входити на їхню територію. Ми теж розглядали цей варіант, але зупинилися на тому, що дозволяємо приходити супутницям наших клієнтів.
— Стрижка та догляд за бородою. Це основні послуги.
— Які послуги найпопулярніші?
— Від 280 гривень.
— Яка мінімальна вартість стрижки?
— Брак кадрів – це одна із проблем. Наші майстри їдуть і в більші міста, і в інші країни. Постійно працюємо з майстрами, щоб зрозуміти, що їх тривожить, аналізуємо ринок цін на послуги та зарплати.

Зарплати в Україні і Європі – це різний рівень. Хороші майстри їдуть за кордон: в Естонію, Польщу. Для того, щоб забезпечити барберу таку зарплату, як там, мені треба підняти вартість послуги. До прикладу, у Києві вартість стрижки стартує від 500 гривень. У нас – 280 гривень.

Зараз ми прийшли до того, що вчимо барберів для себе.
— Сфера обслуговування в Україні сьогодні втрачає кадри. Складно знайти майстра?
— Двічі на рік ми набираємо хлопців на навчання. Воно платне і триває два місяці. Ми навчаємо з нуля, навіть якщо ножиць у руках не тримали. Після цього він починає практикуватися. У нас є стрижка у молодшого барбера – клієнта попереджають, що цей майстер немає достатнього досвіду. Перші результати при хорошому розкладі будуть через пів року. Але це така робота, що потребує постійного навчання.
— Скільки часу потрібно, щоб виростити майстра?
— Відгуки моніторимо постійно. Ми все бачимо і читаємо. На позитивні не завжди відповідаємо. Можливо, це неправильно. Вдячні, що їх залишають. Про негативні відгуки я дізнаюся перший. З кожним працюємо індивідуально. Для нас негативний відгук – це не погано. Це добре. Значить це наше недопрацювання, і ми на нього маємо звернути увагу. Ми – не ідеальні. Ми робимо помилки і виправляємо їх. Коли людина виявляє, що щось не так, вона дзвонить і каже, що її щось не влаштовує. І ми запрошуємо цього клієнта до нас. Ми знайдемо рішення, щоб клієнту сподобалося і він повернувся до нас знову.
— Як реагуєте на негативні коментарі?